הקמת עסק ללא מימון – זה לגמרי אפשרי

המון פעמים מה שמפריד בין עובדים שכירים ובין הרצון שלהם לצאת לדרך עצמאית הוא השיקול הכלכלי. לא אחת, בעת שעורכים חישוב, מגלים כי עבודה כעצמאיים הינה כלכלית יותר, ובהמון מקרים אף מפרה יותר, אך לא תמיד פשוט להניע מהלכים. הסיבה? המימון להקמת העסק. דעו, כי ישנם לא מעט מקצועות המאפשרים לכם לצאת לדרך עצמאית גם ללא מימון וגם ללא הון עצמי. כיום, בעידן הדיגיטלי שגם הוליד המון משרות דיגיטליות, נדמה כי כל הנדרש לכם לשם ההשקעה הראשונית הוא מחשב שישרת אתכם בעבודתכם. מכאן והלאה? תוכלו לגדול ולהתפתח גם ללא בסיס כלכלי לתחילת הדרך.

והעסק שלכם? קידום אתרי אינטרנט

ניקח לדוגמא משרה של מקדם אתרי אינטרנט או בעל חברה לקידום אתרים. מדובר על אחת המשרות הנחשקות שיש להן ביקוש דרך קבע. הסיבה? כל עסק חדש שקם מעוניין בקידום האתר שלו, וכך גם כל עסק קיים המעוניין לשמור על התוצאות היפות שלו במונעי החיפוש.

עבודה של קידום אתרים אינה עבודה המתחילה ומסתיימת עם הגעה אל תוצאות יפות, אלא שמדובר על עבודת תחזוק. אם כן, במידה והחלטתם גם אתם לפנות אל נתיב תעסוקה זה, כל הנדרש לכם לטובת פתיחת העסק הוא רכישת ידע רלוונטי בקורס ממוקד, רכישת מחשב עבודה וחיבור לאינטרנט. בהתאם להיקפים בהם אתם מעוניינים לעבוד, הרי שלעתים גם לא תצטרכו להשקיע בעובדים ורכישת ציוד קצת נוסף.

במונחים של הקמת עסק חדש, מדובר על הוצאות קטנות בכל קנה מידה, כך שאתם יכולים לעשות את המעבר מעולם השכירים לעולם העצמאיים בקלות. מה שבאמת נדרש מכם הוא לקבל את ההחלטה ולהתחיל לפעול על מנת לכבוש את המטרות העסקיות שלכם.

ההשקעה הראשונית: פרסום בסיסי

כמקדמי אתרים, הרי שתוכלו להביא לידי ביטוי את הכישורים שלכם בקידום העסק שלכם. אחד החלקים המהותיים ביותר עם פתיחתו של כל עסק חדש הוא גיוס קהל הלקוחות. בהתאם למטרות שהגדרתם מבחינת היקף הלקוחות וההכנסה הצפוייה, יהיה עליכם לפעול שיווקית על מנת להפיץ את בשורתכם. תוכלו להשקיע בקידום ממומן, קידום אורגני וגם בקידום ברשתות החברתיות דרכו תוכלו להגיע אל לקוחות הדורשים בשירות של קידום אתרים.

מבצעי השקה ותקופת נסיון שחושפים אתכם לקהלי הלקוחות

כעסק חדש, יש לכם לגיטימציה לצאת במבצעים מפתים שלא מציירים אתכם כחלשים או כנטולי עבודה, אלא כעסק רענן, צעיר וכזה שרוצה לזכות באמון הלקוחות. על כן, תוכלו לפרסם מבצעי השקה שונים וגם תקופות ניסיון ללא התחייבות שיגרמו לקהל היעד לעבוד אתכם. גם בכל הקשור לפרסום אינכם צריכים להשקיע רבות, זאת מאחר ותחזוק עמוד פייסבוק שבו תבססו את האסטרטגיה השיווקית שלכם על נתיב אורגני, יניב לכם תוצאות גם מבלי להוציא שקל.

ברטרים: דרך נפלאה להתקדם ולהכיר קולגות

ודרך נוספת לעבוד עם לקוחות חדשים ולצבור ניסיון היא באמצעות ברטרים. כך לדוגמא, תוכלו לעבוד עם מעבדת מחשבים: אתם תקדמו את אתר החברה, והיא תתחייב לתקן לכם את המחשב ולבצע בו עדכונים. ברטר נוסף יכול להיות אל מול בית קפה שכונתי בו אתם עובדים דרך קבע, כאשר הוא ידאג לספק לכם פתרונות של שתיה ומזון, ובתמורה אתם תקדמו את אתר הבית שלו.